INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

Prawo odstąpienia od umowy

Kupując jako Konsumenci (osoby fizyczne wykonujące czynność z przedsiębiorcą niezwiązaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową) mają Państwo prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni
bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  • w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy tj. od dnia, w którym odebrali Państwo przesyłkę z towarem.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas:

  • poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@ecopellety.pl (preferowana forma)
  • listownie na adres: ZPD "ROMA" oddział online w Redgoszczy, Redgoszcz 18 (brama nr 2), 62-106 Redgoszcz.


o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Wzór formularza poniżej.

Aby zachować termin do odstąpienia, powinni Państwo wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem 14 dni od wejścia w posiadania rzeczy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy zwrot produktu.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy.

Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: ZPD "ROMA" oddział online w Redgoszczy, Redgoszcz 18 (brama nr 2), 62-106 Redgoszcz.

Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

UWAGA!!! NIE ma możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w przypadku:

  • świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (zamówienia indywidualne);
  • świadczenia, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • świadczeń, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
    jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb Konsumenta.

 

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA DO RĘKOJMI
POUCZENIE O RĘKOJMI

Prawo do rękojmi

Jeżeli dokonują Państwo zakupów w Sklepie jako Konsumenci (tzn. osoby fizyczne wykonujące czynność z przedsiębiorcą niezwiązaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową)
mają Państwo prawo do rękojmi co oznacza, że jako Sprzedawca ponosimy odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.

Prawo do rękojmi WYŁĄCZONE jest wobec Przedsiębiorców.

Podstawą do rękojmi jest wystąpienie w sprzedanym produkcie:

Wady fizycznej, która jest niezgodnością produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:

  • nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć;
  • nie ma właściwości, o których Konsument został zapewniony przez Sprzedawcę lub reklamę; 
  • nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował Sprzedawcę przy okazji zawierania umowy, jeśli przedsiębiorca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia; 
  • została wydana kupującemu w stanie niezupełnym. 


Wady prawnej, która może polegać na tym, że kupiony przez Konsumenta towar:

  • jest własnością osoby trzeciej;
  • jest obciążony prawem osoby trzeciej;
  • cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

 

Termin do skorzystania z prawa do rękojmi wygasa po upływie 24 miesięcy od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik
i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy tj. od dnia, w którym odebrali Państwo przesyłkę z towarem.

Przy czym przez rok trwania odpowiedzialności Sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży.

W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12. a 24. miesiącem od wydania towaru, to Konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.

Jeżeli Sprzedawca zataiłby podstępnie wadę sprzedanego produktu, mogą Państwo wystąpić z rękojmią nawet po upływie powyższych terminów.

W sytuacji wystąpienia wady w pierwszej kolejności wymienimy lub naprawimy towar, a jeżeli nie będzie to możliwe, będą Państwo mogli chcieć obniżyć cenę z określeniem kwoty, o którą cena ma być obniżona
lub 
odstąpić od umowy – o ile wada jest istotna.

Aby skorzystać z prawa do rękojmi, konieczne jest przekazanie informacji w dowolnej formie, wraz z dokładnym opisem wady:

  • poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@ecopellety.pl (preferowana forma)
  • listownie na adres: ZPD "ROMA" Oddział online  Redgoszczy, Redgoszcz 18 (brama nr 2), 62-106 Redgoszcz.


Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, jednak nie stanowi to warunku do przyjęcia reklamacji.
Wzór formularza poniżej.

Konsument składający reklamację powinien na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwą rzecz na adres wskazany na stronie www.

Jako Sprzedawca mamy obowiązek ustosunkowania się do Państwa żądań w ciągu 14 dni. Brak naszej odpowiedzi w tym terminie skutkuje uznaniem reklamacji jako zasadnej.

Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Państwa adres e-mail lub adres korespondencji.
W razie zwrotu pieniędzy lub różnicy ceny, Sklep za pośrednictwem wiadomości email wysyła poświadczenie o zwrocie świadczenia.

Spory dotyczące reklamacji Konsumenci mogą dochodzić w drodze MEDIACJI, która dla Konsumentów jest nieodpłatna. Więcej informacji na stronie rządowej UOKiK http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pomoc/.

ZAŁĄCZNIK 1

 

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

 

 

Miejscowość i data: ……………..………………

Zakład Przemysłu Drzewnego „Roma” Sp. z o.o.
ul. Klasztorna 23
62-130 Gołańcz
NIP 7661803834
REGON 572043897

Email: biuro@ecopellety.pl

 

Dane Kupującego

 

Imię i nazwisko: ……………………………………………..……………………………………………………………………………………

Adres : ………………........................................………………..……………………………………………………………………….

Telefon/e-mail: ……………………………………….…………………………………………………………………………………………..

Nr zamówienia: ………………………………………..…………………………………………………………………………………………

Nr konta: ...................................................................................................................................................

Informacje o produktach

 

Nazwa produktu: ……………………….…………………………………………….……..…………………………………………………

Data zakupu: ………….…………………............................................................................................................

Wartość zakupionego produktu (wraz z kosztem dostawy): ...................................................................

Forma zapłaty: ........................................................................................................................................

 

Data otrzymania produktu: ………….…………………......................................................................................

 

Oświadczenia Kupującego

 

Zgodnie z obowiązującym powszechnie prawem odstępuję od umowy zawartej na odległość.
W związku z tym proszę o dokonanie zwrotu wpłaconej przeze mnie należności na wskazany powyżej numer konta bankowego.

 

Podpis: ……………………..………………….………………

                                                                                                                                                                                                       

 

 

ZAŁĄCZNIK 2

FORMULARZ REKLAMACYJNY

...................., dnia ....................

Dane składającego reklamację:

Imię i nazwisko: ……………………………………..

Adres:  ...................................

Nr zam.:……………………………..

@:………………………………………

Tel: …………………………………………….

Zakład Przemysłu Drzewnego „Roma” Sp. z o.o.
ul. Klasztorna 23, 62-130 Gołańcz
NIP 7661803834 REGON 572043897

Email: biuro@ecopellety.pl

 

Nazwa reklamowanego produktu: …........................................................................................................

Data zakupu produktu: ……………………………………………………………………………………………………………………….

Data doręczenia produktu: ………………………………………………………………………….……………………………………..

Data zauważenia wady: ………………………………………………………………………………………………………………………

podstawą zgłoszenia reklamacji  naprawy/ zwrotu jest sporządzenie dokładnego opisu: (podanie dokładnego opisu jest niezbędne)

Opis:

…............................................................................................................................................…............................................................................................................................................…............................................................................................................................................…............................................................................................................................................….........................................................................................

Zgłaszam chęć dokonania reklamacji nieodpłatnie poprzez: (niezbędne jest wskazanie żądania sposobu dokonania  reklamacji):

a)       Naprawa;

b)      Wymiana;

c)       Obniżeniu ceny;

d)      Odstąpienie od umowy, jeżeli wada była ISTOTNA dokonanie przelewu na mój rachunek bankowy w Banku ….....................................................................................................................

nr rachunku …...............................................................................................................................

 

 

Miejscowość  ........................................                                               Data   .............................................

 

 

……………………………………
                Podpis


UWAGA! Zwrot ceny za usługę możliwy jest poprzez przelew bankowy na wskazane konto bankowe.